vuxnas-reaktioner
Skillnader
Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.
Börjar medFöregående version.Nästa version. | Föregående version. | ||
vuxnas-reaktioner [2022/01/15 16:14] – anita | vuxnas-reaktioner [2022/01/15 16:44] (aktuell) – anita | ||
---|---|---|---|
Rad 1: | Rad 1: | ||
====== Vuxnas reaktioner ====== | ====== Vuxnas reaktioner ====== | ||
- | Det är inte ovanligt att både föräldrar, | + | Det är inte ovanligt att både föräldrar, |
Ett annorlunda barn blir uppmärksammat (ofta negativt) och föräldrarnas förmåga ifrågasätts. | Ett annorlunda barn blir uppmärksammat (ofta negativt) och föräldrarnas förmåga ifrågasätts. | ||
- | En annorlunda elev kräver särskilda insatser och därmed tid från pedagoger och ekonomiska resurser och föräldrarnas | + | En annorlunda elev kräver särskilda insatser och därmed tid från pedagoger och ekonomiska resurser och föräldrarna upplever att deras barn är till besvär. Deras förmåga |
Föräldrarna upplever att de måste förklara och försvara både sig själva och sitt barn inför omvärlden. | Föräldrarna upplever att de måste förklara och försvara både sig själva och sitt barn inför omvärlden. | ||
Rad 13: | Rad 13: | ||
Man blandar ihop människovärde med förmågor. | Man blandar ihop människovärde med förmågor. | ||
+ | ---- | ||
+ | {{: | ||
+ | avbryter, räcker ej upp handen o tycker att skolan är trist. | ||
vuxnas-reaktioner.1642259654.txt.gz · Senast uppdaterad: 2022/01/15 16:14 av anita