vuxnas-reaktioner
Skillnader
Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.
| Börjar medFöregående version.Nästa version. | Föregående version. | ||
| vuxnas-reaktioner [2022/01/15 15:14] – anita | vuxnas-reaktioner [2022/01/15 15:44] (aktuell) – anita | ||
|---|---|---|---|
| Rad 1: | Rad 1: | ||
| ====== Vuxnas reaktioner ====== | ====== Vuxnas reaktioner ====== | ||
| - | Det är inte ovanligt att både föräldrar, | + | Det är inte ovanligt att både föräldrar, |
| Ett annorlunda barn blir uppmärksammat (ofta negativt) och föräldrarnas förmåga ifrågasätts. | Ett annorlunda barn blir uppmärksammat (ofta negativt) och föräldrarnas förmåga ifrågasätts. | ||
| - | En annorlunda elev kräver särskilda insatser och därmed tid från pedagoger och ekonomiska resurser och föräldrarnas | + | En annorlunda elev kräver särskilda insatser och därmed tid från pedagoger och ekonomiska resurser och föräldrarna upplever att deras barn är till besvär. Deras förmåga |
| Föräldrarna upplever att de måste förklara och försvara både sig själva och sitt barn inför omvärlden. | Föräldrarna upplever att de måste förklara och försvara både sig själva och sitt barn inför omvärlden. | ||
| Rad 13: | Rad 13: | ||
| Man blandar ihop människovärde med förmågor. | Man blandar ihop människovärde med förmågor. | ||
| + | ---- | ||
| + | {{: | ||
| + | avbryter, räcker ej upp handen o tycker att skolan är trist. | ||
vuxnas-reaktioner.1642259654.txt.gz · Senast uppdaterad: av anita
