vuxnas-reaktioner
Skillnader
Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.
Börjar medFöregående version.Nästa version. | Föregående version. | ||
vuxnas-reaktioner [2022/01/15 15:34] – anita | vuxnas-reaktioner [2022/01/15 15:44] (aktuell) – anita | ||
---|---|---|---|
Rad 5: | Rad 5: | ||
Ett annorlunda barn blir uppmärksammat (ofta negativt) och föräldrarnas förmåga ifrågasätts. | Ett annorlunda barn blir uppmärksammat (ofta negativt) och föräldrarnas förmåga ifrågasätts. | ||
- | En annorlunda elev kräver särskilda insatser och därmed tid från pedagoger och ekonomiska resurser och föräldrarna upplever att deras barn är till besvär. Deras förmåga som föräldrar ifrågasätts. | + | En annorlunda elev kräver särskilda insatser och därmed tid från pedagoger och ekonomiska resurser och föräldrarna upplever att deras barn är till besvär. Deras förmåga som föräldrar ifrågasätts. Då är det lätt att föräldrar tar skolans perspektiv och " |
Föräldrarna upplever att de måste förklara och försvara både sig själva och sitt barn inför omvärlden. | Föräldrarna upplever att de måste förklara och försvara både sig själva och sitt barn inför omvärlden. | ||
Rad 13: | Rad 13: | ||
Man blandar ihop människovärde med förmågor. | Man blandar ihop människovärde med förmågor. | ||
+ | ---- | ||
+ | {{: | ||
+ | avbryter, räcker ej upp handen o tycker att skolan är trist. | ||
vuxnas-reaktioner.1642260889.txt.gz · Senast uppdaterad: 2022/01/15 15:34 av anita