Användarverktyg

Webbverktyg


vaga-fraga-orka-lyssna

Skillnader

Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.

Länk till den här jämförelsesidan

Börjar medFöregående version.
Nästa version.
Föregående version.
Senaste version.Slutar med
vaga-fraga-orka-lyssna [2020/10/13 08:05] anitavaga-fraga-orka-lyssna [2022/01/11 12:43] anita
Rad 1: Rad 1:
 ====== Våga fråga – orka lyssna! ====== ====== Våga fråga – orka lyssna! ======
-Del 6.+**Del 6 av 6**
  
 Vi har nu skapat ett samhälle där individen fått alltmer utrymme att uttrycka sina behov och önskningar. I förskolan har man infört dialogpedagogiken för att träna barnen att kommunicera med omvärlden om sin känslor, upplevelser, önskningar och behov. I skolan har vi infört olika forum som klassråd, elevråd, likabehandlings-råd mm. för att eleverna ska kunna påverka både i och utanför klassrummet. Vi frågar alltså eleverna om deras skolgång – både akademiskt och socialt.  Vi har nu skapat ett samhälle där individen fått alltmer utrymme att uttrycka sina behov och önskningar. I förskolan har man infört dialogpedagogiken för att träna barnen att kommunicera med omvärlden om sin känslor, upplevelser, önskningar och behov. I skolan har vi infört olika forum som klassråd, elevråd, likabehandlings-råd mm. för att eleverna ska kunna påverka både i och utanför klassrummet. Vi frågar alltså eleverna om deras skolgång – både akademiskt och socialt. 
Rad 16: Rad 16:
 [[Sociala sammanhang| Del 4. Sociala Sammanhang]] \\  [[Sociala sammanhang| Del 4. Sociala Sammanhang]] \\ 
 [[Skollagen|Del 5. Skolan och Skollagen|]] \\  [[Skollagen|Del 5. Skolan och Skollagen|]] \\ 
-[[Våga fråga - orka lyssna| Del 6.Våga fråga - orka Lyssna]] +Del 6.Våga fråga - orka Lyssna \\ 
 +[[ulla-risling-leg.-psykolog|Del 7. Hög intelligens hos andra kan vara narcissistiskt sårande]] 
vaga-fraga-orka-lyssna.txt · Senast uppdaterad: 2022/01/15 15:39 av anita