Användarverktyg

Webbverktyg


studieteknik

Skillnader

Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.

Länk till den här jämförelsesidan

Börjar medFöregående version.
Nästa version.
Föregående version.
Senaste version.Slutar med
studieteknik [2020/12/02 14:48] anitastudieteknik [2021/12/25 20:35] anita
Rad 1: Rad 1:
 ====== Studieteknik ====== ====== Studieteknik ======
 {{ :luciatag.png?direct&400|}} {{ :luciatag.png?direct&400|}}
- 
-[[barns-utveckling|Backa ett steg]] 
- 
 Dålig (ibland obefintlig) studieteknik är mycket vanligt bland särskilt begåvade barn/elever (även vuxna). Man är så van vid att inlärningen går fort, så fort att man inte ens märkt att det varit en inlärningssituation. När dessa personer möter lite motstånd, dvs när man inte kan på direkten utan måste repetera både en och två gånger, då är det lätt att tro att man aldrig kommer att kunna lära sig detta.  Dålig (ibland obefintlig) studieteknik är mycket vanligt bland särskilt begåvade barn/elever (även vuxna). Man är så van vid att inlärningen går fort, så fort att man inte ens märkt att det varit en inlärningssituation. När dessa personer möter lite motstånd, dvs när man inte kan på direkten utan måste repetera både en och två gånger, då är det lätt att tro att man aldrig kommer att kunna lära sig detta. 
  
Rad 19: Rad 16:
  
 **Se även:** \\  **Se även:** \\ 
 +[[Barns utveckling]]\\
 [[vad-vill-eleverna-lara-sig|Vad vill elever lära sig i skolan?]]  \\  [[vad-vill-eleverna-lara-sig|Vad vill elever lära sig i skolan?]]  \\ 
 [[e-bok-utanfor-ramarna-2018|e-boken Utanför Ramarna]] \\  [[e-bok-utanfor-ramarna-2018|e-boken Utanför Ramarna]] \\ 
  
studieteknik.txt · Senast uppdaterad: 2022/01/15 14:42 av anita