Användarverktyg

Webbverktyg


start

Skillnader

Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.

Länk till den här jämförelsesidan

Börjar medFöregående version.
start [2024/02/11 12:39] anitastart [2024/02/12 14:55] (aktuell) anita
Rad 13: Rad 13:
 Jag har arbetat som skolpsykolog sedan 1993, både som anställd och periodvis som egen företagare, både i storstadsmiljö och i glesbygd. Mina arbetsuppgifter har varit psykologutredning, konsultation, rådgivning, utbildning och föreläsning, samt även att utarbeta en antimobbningsmetod som kallas [[nytorpsskolan-mot-mobbning|Nytorps T-modell]]. Utöver detta har jag forskat på [[mobbning]] samt varit aktiv inom [[psykologer-mot-karnvapen-for-fred-och-ekologisk-balans|Psykologer Mot Kärnvapen]] - som tyvärr inte existerar längre.\\ Jag har arbetat som skolpsykolog sedan 1993, både som anställd och periodvis som egen företagare, både i storstadsmiljö och i glesbygd. Mina arbetsuppgifter har varit psykologutredning, konsultation, rådgivning, utbildning och föreläsning, samt även att utarbeta en antimobbningsmetod som kallas [[nytorpsskolan-mot-mobbning|Nytorps T-modell]]. Utöver detta har jag forskat på [[mobbning]] samt varit aktiv inom [[psykologer-mot-karnvapen-for-fred-och-ekologisk-balans|Psykologer Mot Kärnvapen]] - som tyvärr inte existerar längre.\\
  
-Som förälder, arbete inom barnomsorg och psykiatri samt som skolpsykolog och naturligtvis det senare ideella arbetet inom Filurum och kontakterna med tusentals föräldrar, barn, pedagoger och psykologer har naturligtvis också gett mig ovärderliga kunskaper och erfarenheter.+Som förälder, arbete inom barnomsorg och psykiatri samt som skolpsykolog och naturligtvis det senare ideella arbetet inom Filurum och kontakterna med tusentals föräldrar, barn, pedagoger och psykologerhar naturligtvis också gett mig ovärderliga kunskaper och erfarenheter.
  
 År 2008 fick jag höra begreppet [[vad-menas-med-sarskild-begavning|särskild begåvning]] för första gången och blev intresserad av fenomenet och har skrivit  [[bok-artiklar-av-anita-kullander|en bok och flera artiklar]], blivit intervjuad i flera olika media och engagerats som sakkunnig av [[https://www.skolverket.se/download/18.5dfee44715d35a5cdfa2d51/1516017579573/Sarskilt-begavade-elever-skolan.pdf|Skolverket]], [[https://skr.se/skolakulturfritid/forskolagrundochgymnasieskola/skrssatsningarutvecklaskolan/sarskiltbegavadeelever.9870.html|SKL (Sveriges Kommuner och Landsting - numera SKR)]], [[https://www.2047.nu/foer-skolor/borlange|Framtids-museet i Borlänge (numera 2047 Science Center)]], samt föreläst över hela Sverige.  År 2008 fick jag höra begreppet [[vad-menas-med-sarskild-begavning|särskild begåvning]] för första gången och blev intresserad av fenomenet och har skrivit  [[bok-artiklar-av-anita-kullander|en bok och flera artiklar]], blivit intervjuad i flera olika media och engagerats som sakkunnig av [[https://www.skolverket.se/download/18.5dfee44715d35a5cdfa2d51/1516017579573/Sarskilt-begavade-elever-skolan.pdf|Skolverket]], [[https://skr.se/skolakulturfritid/forskolagrundochgymnasieskola/skrssatsningarutvecklaskolan/sarskiltbegavadeelever.9870.html|SKL (Sveriges Kommuner och Landsting - numera SKR)]], [[https://www.2047.nu/foer-skolor/borlange|Framtids-museet i Borlänge (numera 2047 Science Center)]], samt föreläst över hela Sverige. 
start.1707651546.txt.gz · Senast uppdaterad: 2024/02/11 12:39 av anita