Användarverktyg

Webbverktyg


skolinspektionen

Skillnader

Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.

Länk till den här jämförelsesidan

Börjar medFöregående version.
Nästa version.
Föregående version.
skolinspektionen [2022/11/22 16:09] anitaskolinspektionen [2022/12/17 16:17] (aktuell) anita
Rad 1: Rad 1:
- 
 ====== Skolinspektionen ====== ====== Skolinspektionen ======
 {{:skolinspektionen_logo.png?direct&400 |}} {{:skolinspektionen_logo.png?direct&400 |}}
 Hur kan det komma sig att trots Skolinspektionens kritik så fortsätter skolor att negligera åtgärder de blivit ålagda eller tom ljuger om eller förskönar verkligheten? Skolinspektionen gör ju inte heller några uppföljningsbesök för att kontrollera att det man kritiserat har åtgärdats.  Hur kan det komma sig att trots Skolinspektionens kritik så fortsätter skolor att negligera åtgärder de blivit ålagda eller tom ljuger om eller förskönar verkligheten? Skolinspektionen gör ju inte heller några uppföljningsbesök för att kontrollera att det man kritiserat har åtgärdats. 
 +
 +[[https://www.podbean.com/media/share/pb-ab8ic-1339b01?utm_campaign=i_share_ep&utm_medium=dlink&utm_source=i_share|2022-12-14 Skolinspektionen Elever som ligger långt fram i sin kunskapsutveckling]]\\
  
 [[https://skolinspektionen.se/aktuellt/nyheter/ny-rapport-stimulerande-undervisning-for-elever-som-ligger-langt-fram-i-sin-kunskapsutveckling/?fbclid=IwAR0Cg5PqHRa61dONdXpaaAXKDV_Og5mfjLT_BVjzSdBwzWyXKlsqbkcMzJ4|2022-11-22 Skolinspektionen: Ny rapport: Stimulerande undervisning för elever som ligger långt fram i sin kunskapsutveckling]]\\ [[https://skolinspektionen.se/aktuellt/nyheter/ny-rapport-stimulerande-undervisning-for-elever-som-ligger-langt-fram-i-sin-kunskapsutveckling/?fbclid=IwAR0Cg5PqHRa61dONdXpaaAXKDV_Og5mfjLT_BVjzSdBwzWyXKlsqbkcMzJ4|2022-11-22 Skolinspektionen: Ny rapport: Stimulerande undervisning för elever som ligger långt fram i sin kunskapsutveckling]]\\
-[[https://youtu.be/SujPbq1mfOY|Särskilt begåvade elever - alla har rätt till utmaningar, Skolverket 2015]] \\ + 
-[[https://www.sydsvenskan.se/2019-09-07/begavad-elev-fick-inte-tillrackligt-stod-foraldrar-anmalde?fbclid=IwAR2PvkoBvaKQcsJ3ui4Ywn3xoRMPc2mAq6KxnKPDIJRSXVBC-X25eb43jjQ|Begåvad elev fick inte tillräckligt stöd - Föräldrarna anmälde till Skolinspektionen, Sydsvenskan, 2019-09-07]] \\  +[[https://www.sydsvenskan.se/2019-09-07/begavad-elev-fick-inte-tillrackligt-stod-foraldrar-anmalde?fbclid=IwAR2PvkoBvaKQcsJ3ui4Ywn3xoRMPc2mAq6KxnKPDIJRSXVBC-X25eb43jjQ|2019-09-07 Sydsvenskan; Begåvad elev fick inte tillräckligt stöd - Föräldrarna anmälde till Skolinspektionen]]\\  
-[[https://skolinspektionen.se/globalassets/02-beslut-rapporter-stat/granskningsrapporter/tkg/2014/stod-stimulans/stod-och-stimulans-i-klassrummet---slutrapport.pdf|Skolinspektionens granskning av stöd och stimulans i klassrummet - 2014 - PDF att ladda ner]] \\ + 
 +[[https://youtu.be/SujPbq1mfOY|2015 Skolverket Särskilt begåvade elever alla har rätt till utmaningar]] \\ 
 + 
 +[[https://skolinspektionen.se/globalassets/02-beslut-rapporter-stat/granskningsrapporter/tkg/2014/stod-stimulans/stod-och-stimulans-i-klassrummet---slutrapport.pdf|2014 - Skolinspektionens granskning av stöd och stimulans i klassrummet - PDF att ladda ner]]\\  
 [[https://skolinspektionen.se/aktuellt/pagaende-inspektioner/stimulerande-undervisning-for-elever-i-arskurs-4/?AspxAutoDetectCookieSupport=1|Pågående inspektioner ang stimulerande undervisning för elever i årskurs 4 - PDF att ladda ner]] \\  [[https://skolinspektionen.se/aktuellt/pagaende-inspektioner/stimulerande-undervisning-for-elever-i-arskurs-4/?AspxAutoDetectCookieSupport=1|Pågående inspektioner ang stimulerande undervisning för elever i årskurs 4 - PDF att ladda ner]] \\ 
 +
 [[skolinspektionen-hogpresterande-elever|Utmanande undervisning för högpresterande elever]] [[skolinspektionen-hogpresterande-elever|Utmanande undervisning för högpresterande elever]]
skolinspektionen.1669129791.txt.gz · Senast uppdaterad: 2022/11/22 16:09 av anita