Användarverktyg

Webbverktyg


samundervisningsgruppen-i-rattvik

Skillnader

Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.

Länk till den här jämförelsesidan

Börjar medFöregående version.
samundervisningsgruppen-i-rattvik [2022/01/15 12:00] anitasamundervisningsgruppen-i-rattvik [2022/01/15 12:02] (aktuell) anita
Rad 9: Rad 9:
 <figure style="float: right; margin-left: 2em"> <figure style="float: right; margin-left: 2em">
 </html> </html>
-{{:samundervisningsgruppen_hjalpmedelsboken.jpg?200|}}+{{:samundervisningsgruppen_hjalpmedelsboken.jpg?300|}}
 <html> <html>
-<figcaption style="clear: right; max-width: 200px">+<figcaption style="clear: right; max-width: 300px">
 </html> </html>
 Ur Hjälpmedelsboken av Gunilla Gerland Ur Hjälpmedelsboken av Gunilla Gerland
Rad 20: Rad 20:
 Rektor för grundsärskolan år 6-10 i Rättvik var även Elevhälsans chef. Grundsärskolan hade 4 elever i klassen och tre personal.Två utbildade pedagoger och en elevassistent. Rektorn tyckte att det var alldeles för få elever på tre personal. De har för lite att göra ansåg hon. Därför erbjöds rektorerna i kommunens grundskolor att få hjälp dem med elever som hade komplicerad inlärning av olika slag.  Rektor för grundsärskolan år 6-10 i Rättvik var även Elevhälsans chef. Grundsärskolan hade 4 elever i klassen och tre personal.Två utbildade pedagoger och en elevassistent. Rektorn tyckte att det var alldeles för få elever på tre personal. De har för lite att göra ansåg hon. Därför erbjöds rektorerna i kommunens grundskolor att få hjälp dem med elever som hade komplicerad inlärning av olika slag. 
  
-Pedagogerna fick uppdraget att fortsätta individualiseringen precis som man hade gjort med grundsärskolans elever. Man tog reda på vad eleven kunde och började därifrån. Någon elev var dyslektisk, en annan hade ADHD, en tredje var mest ovillig till det mesta och ville inte gå i grundsärskolan. Eleven ansåg att den var för lätt. Man kallade gruppen för samundervisningsgruppen - samarbete mellan två grundskoleformer. De flesta grundskole-eleverna kom dit vid vissa ämnen och bara grundsärskolans elever gick på heltid i gruppen.+Pedagogerna fick uppdraget att fortsätta individualiseringen precis som man hade gjort med grundsärskolans elever. Man tog reda på vad eleven kunde och började därifrån. Någon elev var dyslektisk, en annan hade ADHD, en tredje var mest ovillig till det mesta och ville inte gå i grundsärskolan. Eleven ansåg att den var för lätt. Man kallade gruppen för samundervisningsgruppen - samarbete mellan två grundskoleformer. De flesta grundskoleeleverna kom dit vid vissa ämnen och bara grundsärskolans elever gick på heltid i gruppen.
  
 ==== Se även: ==== ==== Se även: ====
samundervisningsgruppen-i-rattvik.1642244401.txt.gz · Senast uppdaterad: 2022/01/15 12:00 av anita