remissforfarande
Skillnader
Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.
Börjar medFöregående version.Nästa version. | Föregående version.Senaste version.Slutar med | ||
remissforfarande [2021/03/15 18:37] – anita | remissforfarande [2022/01/15 11:05] – anita | ||
---|---|---|---|
Rad 6: | Rad 6: | ||
**Viktigt är också att det framgår av remissen vilken frågeställning man vill ha besvarad** | **Viktigt är också att det framgår av remissen vilken frågeställning man vill ha besvarad** | ||
+ | Frågeställningen behöver inte (och bör inte) innehålla en diagnos utan formuleras kring ett problematiskt beteende. | ||
Återkoppling sker först till vårdnadshavare och därefter valda delar till skolan. | Återkoppling sker först till vårdnadshavare och därefter valda delar till skolan. | ||
Rad 11: | Rad 12: | ||
**Vårdnadshavare kan** själva remittera sitt barn för vidare utredning s.k. egenremiss. Då är inte skolan inkopplad och återkoppling av resultat sker endast till vårdnadshavare och barn. | **Vårdnadshavare kan** själva remittera sitt barn för vidare utredning s.k. egenremiss. Då är inte skolan inkopplad och återkoppling av resultat sker endast till vårdnadshavare och barn. | ||
- | Vårdnadshavare kan också "tacka nej" till föreslagen diagnos. Man behöver alltså inte acceptera en diagnos som utredare kommit fram till. Den ska då inte heller presenteras för skolan. | + | Vårdnadshavare kan också "tacka nej" till föreslagen diagnos. Man behöver alltså inte acceptera en diagnos som utredare kommit fram till. Den ska då inte heller |
+ | |||
+ | **Min kommentar: | ||
remissforfarande.txt · Senast uppdaterad: 2022/01/15 11:13 av anita