piska-eller-morot
Skillnader
Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.
Börjar medFöregående version.Nästa version. | Föregående version.Senaste version.Slutar med | ||
piska-eller-morot [2020/10/22 18:07] – anita | piska-eller-morot [2022/01/11 12:41] – anita | ||
---|---|---|---|
Rad 9: | Rad 9: | ||
Thomas Nordahl, norsk professor i pedagogik menar att det finns fyra grundläggande frågor till barn/elever angående deras inlärning: | Thomas Nordahl, norsk professor i pedagogik menar att det finns fyra grundläggande frågor till barn/elever angående deras inlärning: | ||
- | {{: | + | {{ : |
Frågorna 1 och 2 avgör graden av uppmärksamhet. \\ | Frågorna 1 och 2 avgör graden av uppmärksamhet. \\ | ||
Rad 25: | Rad 25: | ||
[[Synen på begåvning| Del 1. Synen på begåvning]] \\ | [[Synen på begåvning| Del 1. Synen på begåvning]] \\ | ||
[[barn-gor-som-vi-gor|Del 2. Barn gör inte som vi säger - de gör som vi gör]] \\ | [[barn-gor-som-vi-gor|Del 2. Barn gör inte som vi säger - de gör som vi gör]] \\ | ||
- | [[Piska eller morot|Del 3. Piska eller Morot]] \\ | + | Del 3. Piska eller Morot\\ |
[[Sociala sammanhang| Del 4. Sociala Sammanhang]] \\ | [[Sociala sammanhang| Del 4. Sociala Sammanhang]] \\ | ||
[[Skollagen|Del 5. Skolan och Skollagen|]] \\ | [[Skollagen|Del 5. Skolan och Skollagen|]] \\ | ||
- | [[Våga fråga - orka lyssna| Del 6.Våga fråga - orka Lyssna]] | + | [[Våga fråga - orka lyssna| Del 6.Våga fråga - orka Lyssna]] |
+ | [[ulla-risling-leg.-psykolog|Del 7. Hög intelligens hos andra kan vara narcissistiskt sårande]] | ||
piska-eller-morot.txt · Senast uppdaterad: 2022/01/14 16:33 av anita