mobbning
Skillnader
Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.
Börjar medFöregående version. | Senaste version.Slutar med | ||
mobbning [2021/12/26 14:35] – anita | mobbning [2022/07/06 11:48] – anita | ||
---|---|---|---|
Rad 1: | Rad 1: | ||
====== MOBBNING ====== | ====== MOBBNING ====== | ||
- | Mobbning kopplas oftast till elever och skolan. | + | Mobbning kopplas oftast till elever och skolan. |
+ | < | ||
+ | <figure style=" | ||
+ | </ | ||
+ | {{: | ||
+ | < | ||
+ | < | ||
+ | </ | ||
+ | Illustration: | ||
+ | < | ||
+ | </ | ||
+ | </ | ||
+ | passivt med tystnad och utfrysning. Individer som fungerar annorlunda (jämfört med vad som uppfattas som normalt) blir i stort sett alltid betraktade som avvikande och konstiga. Man förstår dem inte och undviker därför dessa personer och ger signaler till omgivningen att göra det också. | ||
Jag (Anita Kullander) har forskat på mobbning och bla varit ledande i arbetet att ta fram en anti-mobbnings-modell i en skola. [[nytorpsskolan-mot-mobbning|Nytorpsskolan skapar egen modell mot mobbning]]. [[nytorps-t-modell-beskrivning|Nytorps T-modell]] | Jag (Anita Kullander) har forskat på mobbning och bla varit ledande i arbetet att ta fram en anti-mobbnings-modell i en skola. [[nytorpsskolan-mot-mobbning|Nytorpsskolan skapar egen modell mot mobbning]]. [[nytorps-t-modell-beskrivning|Nytorps T-modell]] | ||
- | |||
- | **Illustation: | ||
==== Artiklar i olika media ==== | ==== Artiklar i olika media ==== |
mobbning.txt · Senast uppdaterad: 2022/07/06 11:50 av anita