langre-berattelse
Skillnader
Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.
| Börjar medFöregående version.Nästa version. | Föregående version. | ||
| langre-berattelse [2021/12/26 17:24] – anita | langre-berattelse [2022/07/05 16:22] (aktuell) – anita | ||
|---|---|---|---|
| Rad 25: | Rad 25: | ||
| * De flesta av dessa barn vill inte delta i stora arrangerade möten med allmänna presentation o likn.. | * De flesta av dessa barn vill inte delta i stora arrangerade möten med allmänna presentation o likn.. | ||
| * De flesta av dessa barn vill ha intellektuellt stimulerande sysselsättningar – möjlighet att ta med egen dator och koppla upp sig mot internet. | * De flesta av dessa barn vill ha intellektuellt stimulerande sysselsättningar – möjlighet att ta med egen dator och koppla upp sig mot internet. | ||
| - | * Särbegåvade barn och ungdomar funderar mycket över tingens ordning och meningen med livet. De har dock få tillfällen att prata om detta med jämlikar. | + | * Särbegåvade barn och ungdomar funderar mycket över tingens ordning och meningen med livet. De har dock få tillfällen att prata om detta med jämlikar. \\ |
| * Föräldrar har behov av någon form av kompletterande fortbildning | * Föräldrar har behov av någon form av kompletterande fortbildning | ||
| * Föräldrar har behov av enskilda konsultationer | * Föräldrar har behov av enskilda konsultationer | ||
| Rad 31: | Rad 31: | ||
| * Pedagoger och föräldrar behöver mötas och utbyta erfarenheter, | * Pedagoger och föräldrar behöver mötas och utbyta erfarenheter, | ||
| * Någonstans fanns också en liten oro för konflikter och kriser när så många personer skulle samsas. | * Någonstans fanns också en liten oro för konflikter och kriser när så många personer skulle samsas. | ||
| - | + | < | |
| - | **Foto: Anita Hogeborn Kullander** | + | <figure style=" |
| + | </ | ||
| + | {{: | ||
| + | < | ||
| + | < | ||
| + | </ | ||
| + | Foto: Anita Hogeborn Kullander | ||
| + | < | ||
| + | </ | ||
| + | </ | ||
| === Därför organiserade jag det så här: === | === Därför organiserade jag det så här: === | ||
| Rad 68: | Rad 76: | ||
| * Jag såg barn fiska både bittida och sent - och få fisk också – mört, abborre och nästan en gädda. \\ | * Jag såg barn fiska både bittida och sent - och få fisk också – mört, abborre och nästan en gädda. \\ | ||
| * Jag pratade med barn om filosofiska frågor som tex. hur det kan vara att vara vacker och fattig eller ful och rik och varför man kan vara avundsjuk på varandra. **Några av barnen kom in på att de var mobbade i skolan och de uttryckte sympati för varandras upplevelser och känslor – ”jag vet hur det känns kompis”**.\\ | * Jag pratade med barn om filosofiska frågor som tex. hur det kan vara att vara vacker och fattig eller ful och rik och varför man kan vara avundsjuk på varandra. **Några av barnen kom in på att de var mobbade i skolan och de uttryckte sympati för varandras upplevelser och känslor – ”jag vet hur det känns kompis”**.\\ | ||
| - | * Vi samtalade även om att vara särskilt begåvad och svårigheten att hitta barn som{{ : | + | * Vi samtalade även om att vara särskilt begåvad och svårigheten att hitta barn som är mer eller mindre likadana.\\ |
| + | |||
| + | {{ : | ||
| Jag har sett barn som av föräldrar, | Jag har sett barn som av föräldrar, | ||
langre-berattelse.1640539464.txt.gz · Senast uppdaterad: av anita
