langre-berattelse
Skillnader
Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.
Börjar medFöregående version.Nästa version. | Föregående version. | ||
langre-berattelse [2021/12/26 17:21] – anita | langre-berattelse [2022/07/05 16:22] (aktuell) – anita | ||
---|---|---|---|
Rad 25: | Rad 25: | ||
* De flesta av dessa barn vill inte delta i stora arrangerade möten med allmänna presentation o likn.. | * De flesta av dessa barn vill inte delta i stora arrangerade möten med allmänna presentation o likn.. | ||
* De flesta av dessa barn vill ha intellektuellt stimulerande sysselsättningar – möjlighet att ta med egen dator och koppla upp sig mot internet. | * De flesta av dessa barn vill ha intellektuellt stimulerande sysselsättningar – möjlighet att ta med egen dator och koppla upp sig mot internet. | ||
- | * Särbegåvade barn och ungdomar funderar mycket över tingens ordning och meningen med livet. De har dock få tillfällen att prata om detta med jämlikar. | + | * Särbegåvade barn och ungdomar funderar mycket över tingens ordning och meningen med livet. De har dock få tillfällen att prata om detta med jämlikar. \\ |
* Föräldrar har behov av någon form av kompletterande fortbildning | * Föräldrar har behov av någon form av kompletterande fortbildning | ||
* Föräldrar har behov av enskilda konsultationer | * Föräldrar har behov av enskilda konsultationer | ||
Rad 31: | Rad 31: | ||
* Pedagoger och föräldrar behöver mötas och utbyta erfarenheter, | * Pedagoger och föräldrar behöver mötas och utbyta erfarenheter, | ||
* Någonstans fanns också en liten oro för konflikter och kriser när så många personer skulle samsas. | * Någonstans fanns också en liten oro för konflikter och kriser när så många personer skulle samsas. | ||
- | + | < | |
- | **Foto: Anita Hogeborn Kullander** | + | <figure style=" |
+ | </ | ||
+ | {{: | ||
+ | < | ||
+ | < | ||
+ | </ | ||
+ | Foto: Anita Hogeborn Kullander | ||
+ | < | ||
+ | </ | ||
+ | </ | ||
=== Därför organiserade jag det så här: === | === Därför organiserade jag det så här: === | ||
Rad 67: | Rad 75: | ||
* Jag såg barn som deltog med liv och lust i bygget av smarta hinder för hundar och sedan ”lånade” en hund (totalt fem hundar fanns för dagen till-gängliga) och gick runt banan med dom och med vänlighet, tålamod och respekt försökte träna hunden till att klara olika uppgifter. \\ | * Jag såg barn som deltog med liv och lust i bygget av smarta hinder för hundar och sedan ”lånade” en hund (totalt fem hundar fanns för dagen till-gängliga) och gick runt banan med dom och med vänlighet, tålamod och respekt försökte träna hunden till att klara olika uppgifter. \\ | ||
* Jag såg barn fiska både bittida och sent - och få fisk också – mört, abborre och nästan en gädda. \\ | * Jag såg barn fiska både bittida och sent - och få fisk också – mört, abborre och nästan en gädda. \\ | ||
- | * Jag pratade med barn om filosofiska frågor som tex. hur det kan vara att vara vacker och fattig eller ful och rik och varför man kan vara avundsjuk på varandra. Några av barnen kom in på att de var mobbade i skolan och de uttryckte sympati för varandras upplevelser och känslor – ”jag vet hur det känns kompis”.\\ | + | * Jag pratade med barn om filosofiska frågor som tex. hur det kan vara att vara vacker och fattig eller ful och rik och varför man kan vara avundsjuk på varandra. |
- | * Vi samtalade även om att vara särskilt begåvad och svårigheten att hitta barn som{{ : | + | * Vi samtalade även om att vara särskilt begåvad och svårigheten att hitta barn som är mer eller mindre likadana.\\ |
+ | |||
+ | {{ : | ||
Jag har sett barn som av föräldrar, | Jag har sett barn som av föräldrar, |
langre-berattelse.1640539291.txt.gz · Senast uppdaterad: 2021/12/26 17:21 av anita