klassrumsobservation
Skillnader
Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.
Börjar medFöregående version.Nästa version. | Föregående version.Senaste version.Slutar med | ||
klassrumsobservation [2021/02/05 16:49] – anita | klassrumsobservation [2021/02/18 11:00] – anita | ||
---|---|---|---|
Rad 3: | Rad 3: | ||
En vanlig metod i skolan är att man gör klassrumsobservationer. Oftast då man är orolig för en viss elev. | En vanlig metod i skolan är att man gör klassrumsobservationer. Oftast då man är orolig för en viss elev. | ||
- | I det sammanhanget är det viktigt att veta vad som gäller. Pedagogisk personal får naturligtvis ge kollegor stöd och då vistas i klassen | + | I det sammanhanget är det viktigt att veta vad som gäller. Pedagogisk personal får naturligtvis ge kollegor stöd och då vistas i klassen |
- | Här citerar jag en text från hemsidan [[https:// | + | Här citerar jag en text från hemsidan [[https:// |
"Nej, en skolpsykolog kan inte, utan vårdnadshavarens samtycke, studera ett visst barn i klassrummet. Skillnaden mellan en psykolog och en kurator är att psykologen tillhör hälso- och sjukvårdens personal, vilket inte en kurator gör, såvida denne inte har legitimation som psykoterapeut, | "Nej, en skolpsykolog kan inte, utan vårdnadshavarens samtycke, studera ett visst barn i klassrummet. Skillnaden mellan en psykolog och en kurator är att psykologen tillhör hälso- och sjukvårdens personal, vilket inte en kurator gör, såvida denne inte har legitimation som psykoterapeut, |
klassrumsobservation.txt · Senast uppdaterad: 2022/01/13 14:36 av anita