dyslektiker-och-sarskilt-begavad
Skillnader
Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.
Börjar medFöregående version.Nästa version. | Föregående version. | ||
dyslektiker-och-sarskilt-begavad [2021/12/26 10:34] – anita | dyslektiker-och-sarskilt-begavad [2023/09/26 14:26] (aktuell) – anita | ||
---|---|---|---|
Rad 57: | Rad 57: | ||
runt 99% även på gymnasienivå samtidigt som läsflytet (antal korrekt högt lästa ord på viss tid) | runt 99% även på gymnasienivå samtidigt som läsflytet (antal korrekt högt lästa ord på viss tid) | ||
sjunker från 51% till 17%. Anledningen till Hs relativt sett höga värde på läsflyt för åk 6 är att hon | sjunker från 51% till 17%. Anledningen till Hs relativt sett höga värde på läsflyt för åk 6 är att hon | ||
- | läser så snabbt att trots att hon läser många fel så hinner hon också med många korrekta ord. | + | läser så snabbt att trots att hon läser många fel så hinner hon också med många korrekta ord.\\ |
- | Som logopeden förklarade det så är Logos-värden på 30% eller lägre tecken på dyslexi. | + | **Som logopeden förklarade det så är Logos-värden på 30% eller lägre tecken på dyslexi.** |
Ni får gärna använda/ | Ni får gärna använda/ | ||
med kompenserad dyslexi. Om ni använder Hs Logos-result är det viktigt att ni säger att den som | med kompenserad dyslexi. Om ni använder Hs Logos-result är det viktigt att ni säger att den som | ||
gjort testet var 10 år och gick i åk 5, och att ni visar alla 3 resultatpappren.\\ | gjort testet var 10 år och gick i åk 5, och att ni visar alla 3 resultatpappren.\\ | ||
+ | |||
+ | == Se även Särskild begåvning och dyslexi== | ||
+ | |||
+ | [[https:// | ||
+ | |||
+ | [[https:// | ||
dyslektiker-och-sarskilt-begavad.txt · Senast uppdaterad: 2023/09/26 14:26 av anita