dagens-fundering-ar-2025
Skillnader
Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.
Börjar medFöregående version. | |||
dagens-fundering-ar-2025 [2025/05/29 19:25] – anita | dagens-fundering-ar-2025 [2025/05/29 19:26] (aktuell) – anita | ||
---|---|---|---|
Rad 25: | Rad 25: | ||
Se våra barn som barometrar. Om de visar att något inte är bra i skolan - så är det så - oavsett hur trevlig läraren och rektorn är på mötet.\\ | Se våra barn som barometrar. Om de visar att något inte är bra i skolan - så är det så - oavsett hur trevlig läraren och rektorn är på mötet.\\ | ||
Om barnet visar tecken på att det inte är bra i skolan så är det så. Då har skolan inte gjort tillräckligt utan måste gå vidare och prova sig fram. \\ | Om barnet visar tecken på att det inte är bra i skolan så är det så. Då har skolan inte gjort tillräckligt utan måste gå vidare och prova sig fram. \\ | ||
- | Att ropa på psykologutredning är inte en åtgärd. Oavsett utredningens resultat så måste ändå skolan lära känna varje individuell elev och prova sig fram och göra anpassningar efter det.\\ | + | Att ropa på psykologutredning är inte en åtgärd.\\ |
+ | Oavsett utredningens resultat så måste ändå skolan lära känna varje individuell elev och prova sig fram och göra anpassningar efter det.\\ | ||
Oavsett diagnos så är våra barn individer och har rätt att mötas som det. \\ | Oavsett diagnos så är våra barn individer och har rätt att mötas som det. \\ | ||
Om/när en lärare ringer hem och beklagar sig så ställ frågan "Vad gjorde du åt det?" lämna tillbaka ansvaret till skolan. | Om/när en lärare ringer hem och beklagar sig så ställ frågan "Vad gjorde du åt det?" lämna tillbaka ansvaret till skolan. |
dagens-fundering-ar-2025.1748546709.txt.gz · Senast uppdaterad: 2025/05/29 19:25 av anita