dagens-fundering-ar-2025
Skillnader
Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.
Börjar medFöregående version.Nästa version. | Föregående version. | ||
dagens-fundering-ar-2025 [2025/05/29 19:23] – anita | dagens-fundering-ar-2025 [2025/05/29 19:26] (aktuell) – anita | ||
---|---|---|---|
Rad 19: | Rad 19: | ||
== 2025-05-29 | == 2025-05-29 | ||
- | Vi måste sluta tycka synd om lärare som säger "Jag hinner inte" | + | Vi måste sluta tycka synd om lärare som säger "Jag hinner inte"\\ |
- | Vi måste sluta sympatisera med rektorer som säger "Jag har inte råd" | + | Vi måste sluta sympatisera med rektorer som säger "Jag har inte råd".\\ |
- | Vi måste sluta vara snälla och förstående när skolan inte gjort det som bestämts på senaste mötet. | + | Vi måste sluta vara snälla och förstående när skolan inte gjort det som bestämts på senaste mötet. |
- | Vi måste sluta att ta emot och försöka lösa skolans problem. | + | Vi måste sluta att ta emot och försöka lösa skolans problem.\\ |
- | Se våra barn som barometrar. Om de visar att något inte är bra i skolan - så är det så - oavsett hur trevlig läraren och rektorn är på mötet. Om barnet visar tecken på att det inte är bra i skolan så är det så. Då har skolan inte gjort tillräckligt utan måste gå vidare och prova sig fram. | + | Se våra barn som barometrar. Om de visar att något inte är bra i skolan - så är det så - oavsett hur trevlig läraren och rektorn är på mötet.\\ |
- | Att ropa på psykologutredning är inte en åtgärd. Oavsett utredningens resultat så måste ändå skolan lära känna varje individuell elev och prova sig fram och göra anpassningar efter det. Oavsett diagnos så är våra barn individer och har rätt att mötas som det. | + | Om barnet visar tecken på att det inte är bra i skolan så är det så. Då har skolan inte gjort tillräckligt utan måste gå vidare och prova sig fram. \\ |
+ | Att ropa på psykologutredning är inte en åtgärd.\\ | ||
+ | Oavsett utredningens resultat så måste ändå skolan lära känna varje individuell elev och prova sig fram och göra anpassningar efter det.\\ | ||
+ | Oavsett diagnos så är våra barn individer och har rätt att mötas som det. \\ | ||
Om/när en lärare ringer hem och beklagar sig så ställ frågan "Vad gjorde du åt det?" lämna tillbaka ansvaret till skolan. | Om/när en lärare ringer hem och beklagar sig så ställ frågan "Vad gjorde du åt det?" lämna tillbaka ansvaret till skolan. | ||
dagens-fundering-ar-2025.1748546585.txt.gz · Senast uppdaterad: 2025/05/29 19:23 av anita