Användarverktyg

Webbverktyg


begavade-barn-i-skolan

Skillnader

Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.

Länk till den här jämförelsesidan

Börjar medFöregående version.
Nästa version.
Föregående version.
begavade-barn-i-skolan [2021/12/25 20:32] anitabegavade-barn-i-skolan [2022/01/09 14:15] (aktuell) anita
Rad 1: Rad 1:
 ====== Särbegåvade barn i skolan och deras hälsa ====== ====== Särbegåvade barn i skolan och deras hälsa ======
-<blockquote>//"De barn vars hemmiljö avviker mest från skolnormerna blir också de stora förlorarna i skolan" +//"De barn vars hemmiljö avviker mest från skolnormerna blir också de stora förlorarna i skolan" 
-Ur boken Samspel För Förändring av Britta Liljegren//</blockquote+Ur boken Samspel För Förändring av Britta Liljegren// 
- +<html> 
-[[https://www.anitakullander.se/professor-roland-s-persson|Roland S Persson]], professor+<figure style="float: right; margin-left: 2em"> 
 +</html
 +{{ :undefined:tankvart_tillyxade_elever.jpg?300|}} 
 +<html> 
 +<figcaption style="clear: right; max-width: 250px"> 
 +</html> 
 +<html> 
 +</figcaption></figure> 
 +</html> 
 +[[https://ju.se/personinfo.html?id=463|Roland S Persson, professor]]
 Jönköping University, Jönköping Jönköping University, Jönköping
 e-post: roland.persson@ju.se e-post: roland.persson@ju.se
Rad 40: Rad 49:
  
 ---- ----
-**Filuren funderar:** \\  +{{:stjarna_svart_ram.png?30 |}}**Filuren funderar:** Varför får oftast en begåvad musikelev sin undervisning i gehör på rätt nivå medan en begåvad matte-elev sällan får gehör för att få sin undervisning på rätt nivå?
-Varför får oftast en begåvad musikelev sin undervisning i gehör på rätt nivå medan en begåvad matte-elev sällan får gehör för att få sin undervisning på rätt nivå?+
begavade-barn-i-skolan.1640460759.txt.gz · Senast uppdaterad: 2021/12/25 20:32 av anita