Användarverktyg

Webbverktyg


begavade-barn-i-skolan

Skillnader

Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.

Länk till den här jämförelsesidan

Börjar medFöregående version.
Nästa version.
Föregående version.
Senaste version.Slutar med
begavade-barn-i-skolan [2021/12/25 20:32] anitabegavade-barn-i-skolan [2022/01/09 14:14] anita
Rad 1: Rad 1:
 ====== Särbegåvade barn i skolan och deras hälsa ====== ====== Särbegåvade barn i skolan och deras hälsa ======
-<blockquote>//"De barn vars hemmiljö avviker mest från skolnormerna blir också de stora förlorarna i skolan" +//"De barn vars hemmiljö avviker mest från skolnormerna blir också de stora förlorarna i skolan" 
-Ur boken Samspel För Förändring av Britta Liljegren//</blockquote+Ur boken Samspel För Förändring av Britta Liljegren// 
- +<html> 
-[[https://www.anitakullander.se/professor-roland-s-persson|Roland S Persson]], professor+<figure style="float: right; margin-left: 2em"> 
 +</html
 +{{ :undefined:tankvart_tillyxade_elever.jpg?300|}} 
 +<html> 
 +<figcaption style="clear: right; max-width: 250px"> 
 +</html> 
 +<html> 
 +</figcaption></figure> 
 +</html> 
 +[[https://ju.se/personinfo.html?id=463|Roland S Persson, professor]]
 Jönköping University, Jönköping Jönköping University, Jönköping
 e-post: roland.persson@ju.se e-post: roland.persson@ju.se
Rad 40: Rad 49:
  
 ---- ----
-**Filuren funderar:** \\ +{{:stjarna_svart_ram.png?30 |}}**Filuren funderar:** \\ 
 Varför får oftast en begåvad musikelev sin undervisning i gehör på rätt nivå medan en begåvad matte-elev sällan får gehör för att få sin undervisning på rätt nivå? Varför får oftast en begåvad musikelev sin undervisning i gehör på rätt nivå medan en begåvad matte-elev sällan får gehör för att få sin undervisning på rätt nivå?
begavade-barn-i-skolan.txt · Senast uppdaterad: 2022/01/09 14:15 av anita