barn-gor-som-vi-gor
Skillnader
Här visas skillnader mellan den valda versionen och den nuvarande versionen av sidan.
Börjar medFöregående version.Nästa version. | Föregående version.Senaste version.Slutar med | ||
barn-gor-som-vi-gor [2020/10/13 08:02] – anita | barn-gor-som-vi-gor [2021/12/22 20:34] – anita | ||
---|---|---|---|
Rad 1: | Rad 1: | ||
====== Barn gör inte som vi säger - de gör som vi gör ====== | ====== Barn gör inte som vi säger - de gör som vi gör ====== | ||
- | **Del 2** | + | **Del 2 av 6** |
+ | {{ : | ||
Det är en gammal sanning som vi fått bevisat för oss många gånger om. Vuxna anger normen för vad som är önskvärt och accepterat beteende genom eget beteende och attityder. En lärare förmedlar i sitt klassrum, via sin personlighet, | Det är en gammal sanning som vi fått bevisat för oss många gånger om. Vuxna anger normen för vad som är önskvärt och accepterat beteende genom eget beteende och attityder. En lärare förmedlar i sitt klassrum, via sin personlighet, | ||
Rad 12: | Rad 12: | ||
[[Sociala sammanhang| Del 4. Sociala Sammanhang]] \\ | [[Sociala sammanhang| Del 4. Sociala Sammanhang]] \\ | ||
[[Skollagen|Del 5. Skolan och Skollagen|]] \\ | [[Skollagen|Del 5. Skolan och Skollagen|]] \\ | ||
- | [[Våga fråga - orka lyssna| Del 6.Våga fråga - orka Lyssna]] | + | [[Våga fråga - orka lyssna| Del 6.Våga fråga - orka Lyssna]] |
+ | [[ulla-risling-leg.-psykolog|Del 7. Hög intelligens hos andra kan vara narcissistiskt sårande]] |
barn-gor-som-vi-gor.txt · Senast uppdaterad: 2022/01/11 12:40 av anita